odporność


Czas pomyśleć o przygotowaniu się do jesieni, zimy i .... chorób. Czas więc wzmocnić odporność. Najlepiej naturalnie, wprowadzając do jadłospisu produkty które nam w tym pomogą. W imię zasady lepiej(taniej i przyjemniej) zapobiegać niż leczyć.

Produkty wzmacniające odporność:

1/ Owoce i warzywa obfitujące w witaminy A i C (m.in. natka pietruszki, szpinak, brokuły, owoce cytrusowe, dzika róża, kiwi, marchewka).
2/ Kiszonki.
Kiszonki to najlepsze probiotyki. Kapusta kiszona, kiszone ogórki, zakwas buraczany a także (ostanie moje odkrycie) kimchi(kiszona kapusta pekińska).
3/ Tłuste ryby(sardynki, łosoś, makrele, śledzie, tuńczyk).
Są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i witaminę E niezbędne do wzmocnienia odporności.
4/ Imbir, kurkuma,cynamon. 
Te trzy super przyprawy, zaliczane także do super food, działają przeciwgrzybiczo, przeciwirusowo i przeciwzapalnie. 
5/ Czosnek i cebula.
To dwa świetne naturalne antybiotyki.
6/ Miód, pyłek pszczeli i pierzga.
Te naturalne produkty prosto z ula mają właściwości bakteriobójcze, wspierają odporność i wzmacniają organizm.
7/ Syrop z jeżówki(Echinacea). 
Pobudza układ immunologiczny. Działa przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie, antywirusowo.
8/ Witamina D3.
Witamina D3 zwiększa w organizmie produkcję przeciwciał i substancji o charakterze bakteriobójczym. 
9/ Olej z kryla. 
To świetne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Lepiej przyswajalny, czystszy biologicznie i chemicznie niż  tran. 
10/ Sok z czarnego bzu.
Zawiera dużo witamin i soli mineralnych i jest naturalnym środkiem przeciwwirusowym.

Printfriendly