oszczędzanie w kuchni


Oto zmiany, które wprowadziłam w mojej kuchni aby mniej kupować, wyrzucać a tym samym mniej wydawać pieniędzy.

1/ Planuję posiłki z wyprzedzeniem kilkudniowym.
2/ Planuję zakupy (lista obowiązkowa).
3/ Regularnie robię przegląd szafek, lodówki i zamrażarki. Zapisuję co mi się kończy, czego nie mam.
4/ Robię zapasy.
5/ Kupuję większe opakowania.
6/ Porównuję ceny za kilogram/litr/szt.
7/ Gotuję w szybkowarze(szybciej, taniej i smaczniej).
8/ Gotuję większą ilość a potem część mrożę. 
9/ Robię domowe przetwory. 
10/ Ograniczyłam chemię  w kuchni do minimum.
11/ Kupuję sezonowe warzywa i owoce
Wtedy są najtańsze i najzdrowsze.
12/ Wykorzystuję piekarnik maksymalnie
Jeśli piekę np. mięso na obiad to zawsze coś(ziemniaki, warzywa, mały pasztet) jeszcze dorzucam żeby wykorzystać piekarnik. 
13/ Robię pizzę w domu. 
Odkąd nauczyłam się robić dobrą pizzę(link do przepisu)przestaliśmy ją zamawiać czy kupować mrożoną. Nie dość, że jest smaczna, wiemy co na niej jest to i jest zdecydowanie tańsza.
14/ Lekko nieświeże pieczywo odświeżam w tosterze.
cdn.

Linki do ciekawych wpisów o oszczędzaniu w kuchni: 1/2/3/4 

Do wydrukowania:
Lista zakupów tu
Planner obiadów tu